måndag 19 december 2011

Härliga december

December är här och tiden går fortare än någonsin. Aldrig finns det väl så mycket att göra som i december månad. Klappar ska köpas, godis och lussebullar ska bakas, lucia ska firas och hemma ska pyntas. Allt för den underbara högtiden jul! 


Jag har turen att ha fått växa upp i en familj där julen alltid varit mycket viktig och julen har i min familj verkligen varit en tid för umgänge! Jag vet att alla inte uppskattar julen med stress och allt som kommer med på köpet och jag vet att det är lätt att ha stora förväntningar och att man inte stannar upp för att njuta av tiden som passerar innan den där själva julafton. Men i år försöker jag verkligen vara i nuet trots en hektiskt period. Jag struntar i att barnen inte kommer i säng precis när de egentligen skulle behöva och jag trotsar klockan då jag egentligen behöver gå och sova inför morgondagens jobb. Egentligen skulle man kanske alltid leva sitt liv så? Eller förresten, kanske inte för då skulle ju inte härliga december vara just härliga december...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar