tisdag 28 februari 2012

När lillan kom till jorden...


virkade kaniner


Det är inte maj men nog såväl en känsla av vår. Äntligen är hon här!! Våra bästa vänner har fått sitt andra barn och våra barn ser det som sina egna kusiner. Så glädjen var stor fredag kväll den 17 februari då vi fick beskedet att lillan äntligen kommit ut. Allt hade gått bra och mor, far och barn mådde alla bra. Så skönt. I söndags var vi där och hälsade på familjen och jag satt med den lilla i min famn och bara njöt av dofterna och det fina lilla liv som låg så stilla och rofullt i min famn. Jag tittade förundrat på storebror, som jag tyckte föddes nyss (han fyller tre i april!), och mindes första gången vi fick möta honom. Tänk så självklara de blir i ens liv efter bara ett ögonkast!! 

En till Nell och en till Noam förstås!

Idag har det varit årets första riktiga vårdag. Jag har haft en semesterdag med mina barn eftersom de har sportlov. Jag/vi har njutit i kubik. Solen sken från klarblå himmel och värmde upp vår terrass såpass att utestolarna åkte fram. Sen avnjöts kaffe i solgasset och jag agerade tennisdommare när barnen började spela mjuktennis på gatan. Då barnen sedan satte igång med vårstädning i lekstugan tog jag ut alla våra krukväxter och planterade om dom i ny jord. Tänk så mycket lite sol kan göra med sinnet!! Ser fram emot fler vårdagar tillsammans med mina goa barn!

Mina nyplanterade blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar