måndag 19 september 2016

Morgonstund

Tiden rullar på och vardagen och höstterminen är i full gång med allt vad det innebär; föräldramöten, jobb, veckohandling, matlagning, körning till aktiviteter, träning och på det lite golf. Det känns ibland som om det är måndag och fredag om varandra. Jag uppskattar att jag får vara frisk och ha ork och energi för allt vad detta vardagsliv kräver. Barnen är stora och klarar av sina vardagsbestyr själva. Nu är det mer jag som känner att jag måste hinna med att ta tillvara på den tid vi har tillsammans i vardagen för tiden liksom rullar iväg även med dem. De där stunderna vid middagsbordet och i soffan på kvällen är riktigt värdefulla.
Nu väntar en ny arbetsdag som inleddes lite annorlunda... Trodde jag började 06.30 och var oerhört trött då klockan ringde. Väl på jobbet insåg jag att jag inte började förrän 7:30... Men, men... En stunds morgonreflektion fick jag i alla fall. Ha en fin dag!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar