måndag 15 oktober 2012

Sigrid!

Vi har fått en ny familjemedlem som förtjänar ett alldeles eget inlägg! Den 3 september födde min svägerska en liten Sigrid. Liksom varje gång man möter ett nyfött barn uppstår något alldeles extra. Tiden står liksom still och man får en sån ro att man bara kan sitta och vagga, titta och njuta av hela sin själ!



Det nyfödda barnet som kommer så oförstörda av den värld och omgivning de ska formas i. Alla barn i världen har inte den tur lilla Sigrid har med en mamma, pappa, syster och ett stort nätverk som tar emot henne med en öppen, trygg och varm famn. 
Vissa dagar då jag känner att jag inte hunnit med allt jag velat på jobbet är det oftast just de "behövande" barnen jag kan känna en tröst i. Jag har i alla fall kunnat ge dem omtanke, värme och kärlek i mitt möte med dem under dagen på förskolan.

Hur som helst har jag självklart virkat något i väntan på Sigrid. En kärleksfull och vänskaplig giraff som jag självklart döper till giraffen Sigrid efter vår nya familjemedlem.





 Välkommen Sigrid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar