onsdag 25 januari 2012

Super Mario!

Jag virkar på och nu är det presenter till barnens presentlåda på jobbet som behöver uppdateras. Jag försöker att anpassa de figurer som hamnar där efter vad barngruppen har intresse för. De som fyller år i dagarna har ett oerhört intresse i Super Mario (eller Maaario som de själva säger med en italiensk accent) och därför tillverkade jag just en sådan figur och även hans kamrat Luigi. 



Gensvaret från barnen blev enormt och det värmer mitt hjärta varmt att se deras glädje över en liten virkad figur. De tar med sig figurerna och leker med dem på förskolan och de har nu fått mig att lova att virka en uppsättning till avdelningen som alla barn tillsammans...



2 kommentarer:

  1. Helt underbara figurer ;) är det eget mönster? Skulle så gärna vilja virka såna till min son som oxå älskar Mario ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Matilda! Kul att du lämnar ett spår på min blogg...
      Mönstret har jag hittat på nätet, närmare bestämt på
      http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/2009/08/mario-plushie.html
      Som du då ser är mönstret på engelska men det var inte svårt att översätta. Lycka till!
      Hälsningar Anna

      Radera