söndag 15 januari 2012

Tuva syr

Min yngsta dotter Tuva har länge visat ett stort intresse för att sy. Hon var inte stor då hon första gången ville sy på min symaskin. Jag har inga jättetalanger på att sy utan lyckas som bäst att få till ett par gardiner eller något kuddfodral. Som tur är har vi en tvättäkta sömmerska i släkten i min kära Christina (gift med min far) och vad passade inte bättre i födelsedagspresent än en sykurs hos just Christina. Under sin sykurs sydde Tuva i alla fall sig en riktigt fin one-piece som hon är mycket nöjd med.


 Liksom mig har Tuva insett fördelarna med Internet då man sysslar med handarbete. Det finns en mängd mönster att tillgå genom lite sökningar på Google!! Första egna sy-projektet blev ett monster hon gav bort till sin älskade moster.  


Även under jullovet väcktes Tuvas lust för att sy och årets jullovsprojekt resulterade en mycket söt gris! Verkligen fin!! Snart flyttar den hem till en kär kusin till Tuva som snart fyller år men fram tills dess pryder den vår hall. Gissa vad kusinen heter?






2 kommentarer:

  1. Så söt! Tuva har verkligen talang för att sy. Jag är säker på att kusin**** blir jätteglad.

    SvaraRadera
  2. Jag igen!
    Idag fick jag ett award på min blogg och nu delar jag ut det till dej. Jag tycker om att läsa din blogg och se din fina familj och allt fint du virkar. Du kan hämta awardet på min blogg.
    Kram Christina

    SvaraRadera