lördag 5 maj 2012

Virkad drake

Idag har vi varit på barndop i Östra Ämtervik och sett en liten släkting döpas. Trots regntunga skyar måste jag säga att miljön där omkring är underbar! 


Självklart ville jag ha med något virkat till lille Eric och letade ganska länge efter ett mönster på en drake då jag tyckte det kunde passa till en liten pojke. Jag hittade ett mycket fint mönster, på Emmas blogg www.goodchrochet.blogspot.se , som jag snabbt och smidigt fick köpa av henne. Då jag satte igång att virka fick jag lite mer ideér kring hur jag kunde vidareutveckla/göra om draken lite och därför blev min något annorlunda än grundmönstret. Men söt blev den faktiskt!




1 kommentar:

  1. Å gulliga Anna, vilken otroligt söt drake Eric fick! Du är fantastiskt duktig:) han blev kär direkt i sin nya vän! Tusen tack åter igen för idag/ många kramar Emelie

    SvaraRadera