onsdag 6 juni 2012


Idag har det varit en högst produktiv dag! Nationaldag och familjen är komplett då mannen kunnat tagit lite extra ledigt i samband med denna dag. Wilma skulle med klassen till Bodaborg i Karlskoga och fick skjuts av Pär direkt efter frukost. För mig var det bara att kavla upp ärmarna och försöka iordningställa något av den röra vårat hus var i. Då jag gick för mig själv och dammade och putsade funderade jag verkligen hur andra lyckas att pussla ihop sin vardag. Själv har jag fullt sjå att sköta jobb, vardag och mina barn! Städning prioriteras verkligen inte!!! Hur som haver fick vi fint och ordningsamt i alla fall på vår nedervåning och kunde pusta ut med en kopp kaffe på vår altan.


Hallen färdigstädad!

Planen för dagen var att vi skulle ha nationaldags-picnic med min systers familj och pappa och Christina i stadsträdgården. Tyvärr ställde de alldeles svenska vädret till det och happeningen fick istället flytta inomhus. Närmare bestämt till systers hus på Färjestad. Picnic blev det om än inomhus!
Eftersom skolavslutningen närmar sig och barnen har en massa extra utflykter och aktiviteter på skolan behövdes frysen fyllas upp med lite kanelbullar (svenskt om något). Matberedaren åkte fram och bullbaket tog vid. I samband med jäsningen tog jag med min yngsta dotter på en orienteringsrunda i Skattkärr (Friska Skattkärr) och en timme senare var vi hemma igen. Lite svettigare, men det var en mycket mysig stund tillsammans.
Efter maten slängde jag in två chokladkakor i ugnen som ska bjudas på ett föräldramöte på jobbet imorgon och därefter avnjöt vi svenska jordgubbar till kvällsmat. Nu har jag stoppat om mina små "gullvippor" för natten och det dröjer inte förrän jag själv slår igen "butiken" för dagen. 
Må så gott!


Mina egenodlade basilikaplantor växer till sig fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar