fredag 15 juni 2012

Den blomstertid nu kommer!




Det är något alldeles speciellt på skolavslutningsdagen! Som vuxen återupplever jag den glädje och frihet jag själv kände vid skolavslutningen, men nu genom mina barn. Idag gick mina flickor ur 4:e respektive 6:e klass. Tiden går så enormt fort och idag då jag stod på skolgården och såg förskoleklassbarnen, som är sex år, ge en ros till de stora trettonåringarna flög en rad med skolavslutningar genom mitt huvud. Det var verkligen inte länge sedan Wilma började skolan och jag tyckte hon var stor som började på stora Skattkärrsskolan. Nu är hon och hennes kamrater på väg mot en massa nya spännande äventyr i högstadiet och jag är nyfiken och spänd inför de kommande tre åren med ett högstadiebarn i huset. 


Tuva fortsätter i sin musikklass på Norrstrandsskolan och pappa i familjen berättade att sången liksom alltid var otroligt vacker i domkyrkan på deras skolavslutning! Att Tuva har några år till högstadietiden gör mig absolut ingenting. De där krumelurpillren som Pippi Långstrump förespråkar skulle jag vilja ha ibland...

Årskurs 6 tågar in med pompa och ståt!




Som traditionen är ger 6-åringarna en ros till 6:e-klassarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar