söndag 10 juni 2012

Trasig dammsugare & hysterisk mamma!


Tiden går mot sommarlov och sista veckan är som varje år fylld av massor att göra. I helgen kulminerade allt i en dag som var mindre kul.
Vet inte om det är en förkylning som ligger latent i min kropp eller om det bara var gårdagens omständigheter som fick mig att totalt tappa fattningen vad det gäller mitt humör. Jag har sedan en längre tid lovat mina flickor att byta säng med varandra då de båda ledsnat lite på sina rumsmöblemang. Eftersom vi är i full färd med att måla om vårt hus (utvändigt) har de flesta helger den senaste månaden gått åt till det, men när nu denna regniga lördag infann sig hade jag längre inte måleriarbetet som ursäkt till att avstå det arbete jag lovat tjejerna att utföra.
Som de 10 och 13 åringar de är hade de nog inte insett vilket mastodontjobb som skulle krävas för detta sängskifte. Att mamma sedan egentligen inte hade någon lust gjorde väl inte saken bättre. Mannen i huset höll sig långt undan och tog inte mina skällningar och grymtningar på övervåningen som ett rop på hjälp (vi pratar nog inte samma språk). Hur som helst nådde allt sin kulmen när vår kära dammsugare inköpt för exakt två år sedan (för DYRA pengar) helt plötsligt bestämde sig för att sluta sitt medhjälpande liv! 



Efter lite lunch tillagad av min käre man (han känner mig väl och tänkte väl att sista livlinan var att få i mig lite mat) kändes allt lite bättre och vi kunde tillslut färdigställa våra barns rum tillsammans. Lördagskvällen tillbringades sedan i soffan och våra barn fick en stor förlåtande kram innan de gick till sängs! 

13 år, men ändå är "Nanne" så viktig...


... liksom idolerna one direction.
                                                                                                                     
Fin krok till fin väska


På Tuvas säng sitter mina virkade kor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar