söndag 14 oktober 2012

Det skenande tåget

Tiden går och mitt liv är verkligen i FULL fart!! Ibland är det positivt att tiden går undan och att man har att göra, men inte alltid.... Jobbet tar lite väl stor plats i mitt liv just nu och det gör att tiden för familj, virkning, bloggande och annat man egentligen önskar göra får stå tillbaka. 
På min arbetsplats har vi alla arbetat under mycket hög arbetsbelastning sedan terminsstart vilket nu börjar ta ut sin rätt hos oss alla. Jag har för första gången upplevt vad jag tror är riktiga stress-symtom som innebär att jag är fruktansvärt trött, vaknar mitt i natten och inte kan somna om, synrubbningar o.s.v.
Från och med den här helgen är det dags att stoppa upp det skenande tåget. Jag kan inte göra mycket åt arbetssituationen, men jag kan göra massor åt min inställning till vad jag hinner med och inte. Jag måste också lära mig att vara good-enough! Jag behöver inte göra allt perfekt och vara så himla korrekt i allt. Men det är lättare sagt än gjort....
Hur som helst är det min familj och fritid som måste vinna mig åter och då är det viktigast att jag faktiskt tar mig tid att göra det jag mår bra av; därav är jag åter på bloggen.
 Nu ska jag gå upp och lägga mig på dotterns säng och bara vara social!
 Må så gott!!


1 kommentar:

  1. Bra tanke, tror vi alla har den känslan ibland.
    Sköt om dig syster :)

    SvaraRadera