tisdag 5 juli 2016

Fort Lauderdale

Så lämnade vi idag västkusten för östkusten. Vi for rakt ned längs kusten till Naples (som är den stad i USA som har flest miljonärer per capita) och där går vägen sedan rätt igenom träskmarkerna everglades. Det finns ingenstans att stanna för att tanka eller pausa på många miles. Vi såg alligatorer, sköldpadda och orm längs vägen. Ormen studsade rätt över highway där jag kom körande. Jag skrek och trodde jag skulle köra på den men den studsande ormen hade tur idag som lyckades korsa en highway med hastigheter på 110 km/timmen...
Väl framme i Fort Lauderdale inser vi att vi än en gång lyckats bra med vår hotellbokning. Vi bor alldeles vid havet och har utsikt över Atlanten från vår balkong. 


Efter lunch gick vi ned till havet och badade i de underbara vågorna och det var en succé. Vattnet var ljummet och klart och det gick alldeles lagom vågor för att vi skulle ha superkul i två timmar. Därefter gick vi upp till rummet och gjorde oss i ordning för att gå ut och äta. Vi tog en promenad i FL och hittade ett italienskt hak som var riktigt bra. Nu är jag nyduschad efter promenaden hem och ska gå och knoppa. I morgon blir det frukost på balkongen och sen drar vi till Miami över dagen.



3 kommentarer:

  1. Låter som ni haft ännu en härlig dag over there �� Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt är så lyckat för er. Nu saknar jag er jättemycket och är lite småglad att ni kommer hem snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera