måndag 4 juli 2016

Independence day


Sista dagen i huset i Cape Coral är här och imorgon far vi vidare mot östkusten och Fort Lauderdale. Men sista dagen ville vi bara njuta av det fantastiska huset och fira 4th of july. Vi började med att väcka barnen tidigt för att vi ville de skulle få se delfinerna på nära håll. Vi tog med kuddar ned till bryggan och satt tillsammans allihop och njöt av lugnet även om barnen mest slumrade tills vi hojtade till.


Visst kom de små kompisarna så småningom men på några dagar har det blivit ett naturligt inslag här. Jag var uppe först idag och såg dem hoppa utanför köksfönstret när jag satte på kaffet. Det kan inte vara många gånger man får uppleva detta! 
Elsa och Tuva ville baka cupcake och brownies eftersom det var nationaldag här idag. Så som lite mellanmål efter bad och sol åt vi deras fina bakverk och jordgubbsmilkshake. Såå gott!!



Till middag gjorde vi en riktig amerikansk måltid; grillade spare ribs, majs, hamburgare, Cole slaw och potatis i ugn. Vi avnjöt den vid poolen och runt omkring oss sköts fyrverkerier. Men det största skådespelet på himlen stod moder natur för själv. Det blixtrade så hela himlen lyste upp i timmar. Vi stod på takterrassen och bara skrek av förtjusning. Så magiskt trodde jag inte blixtrar kunde upplevas! vi har verkligen fått uppleva så mycket under vår resa så man tror nästan inte det är sant. Är så glad och tacksam för den resa vi gör och jag kommer bära med mig så fantastiska minnen inom mig i mitt liv. Tack för det!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar