fredag 8 juli 2016

Key West

Sista anhalten på vår roadtrip är här. Idag lämnade vi Fort Lauderdale för att ta oss ut i mexikanska golfen och Key West. Det  ser inte så långt ut men det är det.. Bilresan tar 4 timmar och sen stannade vi för lunch i Key Largo och lite bensträckare på någon liten ö på vägen ut. Djurlivet är fantastiskt här men jag kan inte hjälpa att jag är lite smårädd för det mesta som rör sig snabbt och okontrollerat. På key largo sprang några Leguaner ut framför oss och jag (och min syster)var beredd att springa för mitt liv. Den övriga delen av familjen var desto mer intresserade. Jag ville tillbaka till bilen  men då kom en närgången tvättbjörn som självklart skulle fotas den med. Nej vilda djur har jag stor respekt för och ska jag se dom i det fria ska det va på lååångt håll. 


När vi kom fram till key west och Truman hotel var vi alla varma och behövde en stund vid poolen. Hotellet är väldigt fint och ligger mitt i centrala key west. Efter någon timme drog ett åskoväder in och vi gick in för att duscha och byta om.


Vi gick till en närbelägen resturang och självklart avnjöts en Key lime pie till efterrätt (eftersom den efterrätten kommer härifrån). Jag har blivit mer eller mindre expert på key lime pie efter den här semestern (och några kilo tyngre) och nu vet jag hur den perfekta ska va. Den på Captiva Island var bäst och då jag kommer hem ska jag göra ett försök själv på att baka en.


Efter maten tog vi oss till sunset pier där vi skulle se solnedgången. Tyvärr var några små moln vid vattenbrynet i vägen så helt fick vi inte se solen gå ned i havet men skymningen var otroligt fin.





Imorgon väntar sista dagen här och på söndag är vi åter på svensk mark. För er som har följt oss här så ses vi snart och jag tror ni har förstått att detta varit vårt livs semester vi aldrig kommer glömma. Är så tacksam att vi fått göra detta och att allt gått så bra på vår resa. Sov gott och vi ses.

2 kommentarer:

  1. Ja så skönt att hela resan gått så bra. Ska dock bli skönt att ha er tillbaka i Sverige igen❤️

    SvaraRadera
  2. Jättekul att följa! Tack Anna! 👍🏻 Vi ska troligen till Florida på sportlovet, kan vara bra med lite tips från coachen! 😎👌🏻/ Robban A

    SvaraRadera