fredag 22 juli 2016

Kvalitetstid

Fredag kväll och jag tycker en stor fördel med att jobba är att man uppskattar den där fredagskänslan som uppstår efter en arbetsvecka. Känns lite konstigt att vara åter på jobbet (även om jag bara gästspelar lite) då jag inte jobbar med barn och personal från min avdelning eller förskola. Men det går bra och om bara en vecka har jag åter en semestervecka kvar. 
Ikväll är jag ensam hemma med min yngsta dotter. Den äldsta har åkt till mormor och mannen i mitt liv är ute på galej. Laga mat är inte min favoritsysselsättning och Tuva fick därför välja inköpsställe av färdigmat. För mig var det ingen surprise att det blev Pizza Hut. Men innan dess var jag ute på en kortare joggingtur vilket resulterade i en kroppstrött Anna. Skönt att börja röra på sig igen efter ett längre uppehåll med semester, god mat och massa godis och fika. Det blev en varm tur då det idag var 26 grader varmt men åh så gött jag tycker det är med värme. Det är mitt rätta element. Mer värme till oss stackars nordbor 😎



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar