måndag 27 juni 2016

Islands of adventure

Dag 2 på universal började som igår; frukost, bilfärd, parkering och fullt ös. Vi bestämde på morgonen att vi idag skulle kosta på oss expresspass till Island of adventures som var dagens huvudpark för oss. Det kostade skjortan men var värt varenda krona. Vi fick med det gå förbi många låååånga köer. Kändes lyxigt och nästan pinsamt att gå förbi folk som stod och köade till attraktioner i upp till 
1 1/2 timme. Men har man pungat ut extra kosing så har man! Vi började i universal studios och gick direkt till kings cross och Hogwarts express som skulle ta oss till Islands of adventures och hogsmeade i wizarding world of Harry Potter. Tåget och resan var fantastisk som all annan miljö på stället. Fönstrena hade så klart animeringar så det kändes som om vi var med Harry och hans vänner på deras tågresa. Helt otroligt gjort!




 
Väl framme bestämde vi oss för att ta alla utomhusrides först ifall det skulle komma thunderstorms som är väldigt vanliga på eftermiddagarna. Jag har åkt mer än jag gjort på många år och är imponerad av mig själv som vågar mig på allt! Dagens surprise var två vattenrides som påminner om flumeride och kållerado på Liseberg. Den skillnad vi inte visste om var hur mycket mer blöta vi skulle bli. Vi var totalt neddränkta i vatten ( ända in under trosorna) och fick så gå resten av dagen. Som tur var kom aldrig någon åskstorm så det var till att hålla sig i solen. Men torra det var vi inte förrän vi kom hem och fick av oss allt. Skorna stor fortfarande dyngsura i hallen. Får hoppas de torkar tills imorgon...



1 kommentar:

  1. Ebba är lite avundsjuk på era äventyr i olika åkattraktioner. Dock inte jag som helst håller mig på jorden. ��Ha det bra.

    SvaraRadera