tisdag 21 juni 2016

Jacksonville, north carolina

Som 10-åring berikades mitt liv med en extra mamma då min pappa träffade min styvmamma Christina. Hon har tidigare bott många år i USA och då i den lilla staden Jacksonville i north Carolina. Självklart ville vi åka dit för att se vart det är hon "hållit till" då vi ändå hade vägarna förbi. Tyvärr hade vi ingen adress att gå på men vi hittade en kyrka och en mataffär, men annars var "stadskärnan" ganska övergiven och istället utbredd med stripmalls och bensinmackar en bit ut ur stan. Du fanns i våra tankar idag Christina och jag är i alla fall så lycklig att du återvände till Sverige och så småningom till mig och pappa. Tack för att du finns❤️




2 kommentarer:

  1. Så fina ord till Christina. Ha en fortsatt bra resa��

    SvaraRadera
  2. Anna, du skriver ju så tårarna rinner. Så glad för dej goaste Anna, det hoppas jag att du vet och känner.(å hela familjen)
    När jag bodde i Jacksonville på Camp LeJoune så var det ca 13000 innevånare i staden och nu är det 70000 och USAs snabbast växande stad enligt internet. Men jag minns den precis som du skriver och på korten. Campen är en stad i staden. Ca 40000 pers när jag bodde där och 20000 nu.Danny är född i J.
    Ha nu en fortsatt trevlig och härlig resa utan sjukdomar och olyckor.Hälsa alla andra. Kram Fadern hälsar

    SvaraRadera