fredag 24 juni 2016

Savannah dag2

Tror nog vi upplevt den varmaste dagen här hittills. De varnade för värmen på tv:n i morse och därför planerade vi dagen lite efter att vi skulle ta många pauser och undvika den värsta hettan genom ac eller annan svalka. Vi började därför denna midsommarafton med en trolley-tur runt Savannah som tog 1 1/2 timme i en öppen trolley. Barnen var tacksamma över att inte behöva gå!! 



Det var en jättebra tur där man åkte igenom hela stan. Guiderna som kör den här typen av turer är så duktiga att berätta om saker och byggnader på ett roligt och underhållande sätt. Savannah består av så mycket vackra byggnader att det känns som man är i en film. Vill gärna tillbaka hit igen!





Efter trolleyn var det så varmt att vi fick gå till hotellet för att ta några timmars paus. Wilma tog en tupplur på rummet (vilket var klokt) och vi andra flöt runt i poolen. Vi firade vår midsommar med en levande midsommarstång (i form av Maja) och små grodorna dans runt den.  


Till slut var vi i alla fall tvungna att ta oss ut i staden. Vi hade som mål att ta oss till Leopold's som är ett glass-ställe som sägs ha bland världens bästa glass. Det är alltid lång kö in i resturangen men det var bara att ställa sig där och kämpa på om man ville ha nån. Det var så varmt så jag nästan blev orolig. Det fullkomligt forsade svett fast jag bara stod rätt upp och ned. Personalen kom ut med vatten till oss som stod och väntade. Men jag kan säga att den väntan skulle jag göra om 100 gånger om det vore för den glassen! OMG!!!! Det godaste jag ätit!! Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mot annan bra glass. Den som nån gång åker till Savannah måste gå på Leopold's!





Efter glassen behövde vi mer ac så männen skickade vi till puben och vi tjejer gick på shoppingrunda innan vi möttes upp för middag sista kvällen här. Och jag kan säga att även middagen var ett matminne. Det godaste vi ätit hittills på resan. Ruth & chris hette stället och jag var så mätt så jag staplade tillbaka till hotellet. Nu har vi suttit ute vid poolen och läst böcker och pratat massor om hur bra vi har det! Imorgon packat vi toyotan och far vidare.

3 kommentarer:

  1. Va roligt att få läsa och följa er på resan här på bloggen! Tack för det! Kram från mig och önskar er en fortsatt bra resa! Lena

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att även ni "äldre" tyckte att det var skönt att slippa promenera i värmen. Kristy var på semester i Savannah i april och hon lade ut bilder på massor av fina gamla hus som också såg ut som hus man sett i gamla romantiska filmer.Härligt att höra att ni alla mår bra. Vi har varmt här också så Leif har vattnat blommorna hos er idag. Kram C o L

    SvaraRadera
  3. PS.Glömde att säga att den glassen skulle jag vilja smaka. Får nöja mej med Leifs jordgubbstårta från igår. Anna, har du shoppat Bare essentials än? Om du har möjlighet skulle jag vilja ha ett par saker. DS

    SvaraRadera