lördag 18 juni 2016

On the road

Så idag sa vi farväl till Philadelphia efter frukost. Äter frukost ute varje dag och det finns såå mycket att välja på. Än är jag inte less på bagels och creme cheese utan tar det allt som oftast med frukt eller yoghurt till. Kaffet börjar jag vänja mig vid men inte är det samma som hemma inte... Vi hämtade ut bilen på tågstationen i Philadelphia och Pär och Maria tog första etappen med bravur!


Vi styrde kosan lite västerut från philla och hade gps:en (efter extra utgifter) inställd på intercourse. Hur man nu i just USA kan döpa en stad till något dylikt. Pär köpte en tröja där som han var mycket nöjd med.... I intercourse är filmen "vittne till mord" inspelad och här befinner man sig mitt i amish-människornas liv. Väldigt speciellt, men en sååå otroligt söt stad. Vi gick här så länge så vi glömde att tiden gick och att vi skulle vidare till Washington och ett stopp i Gettysburg innan dess.. 




I Gettysburg hölls det största slaget i det amerikanska inbördeskriget och man känner igen vyerna från flera filmer om kriget. Det var otroligt varmt och stoppet blev ganska kort eftersom vi ville anlända W innan sen kväll.



I Washington bor vi i stadsdelen Georgetown bara 15 min promenad till sevärdheterna kring vita huset. Här är så gulligt med stenlagda gator och låga hus.  Tidigt imorgon ska vi gå ned till Lincoln memorial för att få fina bilder vid vattnet rekommenderat av hotellportiern.  Sov gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar